dinsdag 2 maart 2010

,
,,,
Mensen vinden zoveel. Mensen vinden dat dit en dat en dat vinden ze omdat en daarom. En als je het er niet mee eens bent gaan we dat op een politiek correcte, volwassen manier uitpraten met goed onderbouwde argumenten en geen stenen naar andermans hoofd.

Misschien een enkel kiezeltje in de vorm van een woord. Maar als je Wilders heet zijn het er een heleboel. Bij Wilders regent het rotsblokken die oorspronkelijk de naam zandkorrel nog niet waardig zouden zijn, als ze geen met waterstofperoxide geverfde pruik op hadden gehad. Schreeuwen en brullen als aapjes doen we.
Men trommelt zichzelf op de borst, en zo niet dat trommelt men anderen wel op de borst. En als de anderen dat niet leuk vinden dan gaan wij ons gedrag op een volwassen manier verklaren met goed onderbouwde argumenten en een hele Structurele Argumentatie waar de passie zo langzamerhand is uitgewrongen omdat het zo ontzettend vaak in je hoofd is geperst. Als een sinaasappel waar allang geen sap meer uitkomt maar die iemand nog steeds wanhopig tegen die pers aan staat te dingesen omdat hij tegen beter weten in aan iedereen verklaart dat er nog een hele lading vitamine-C bevattend sap uit zou kunnen komen. Als we maar willen. Wat willen wij? Wij willen vooral alle vragen ontwijken. Vooral de vraag over wat wij willen. Dus laat ik die dan ook maar niet stellen om ons niet, vooral niet in verlegenheid te brengen.

Laten wij de mensen maar niet onverschillig noemen, want dan gaan ze er alles aan doen om het tegendeel te bewijzen en dáár word ik me nou toch zo ontzettend moe van.
Eigenlijk word ik moe van alles.
Eigenlijk ben ik gewoon het zoveelste zeikwijf die haar blogs schrijft in de hoop dat de een of andere mongool ze leest omdat hij/zij niks beters te doen heeft met zijn/haar leven. En ik ben vast ook niet de eerste, en zal zeker niet de laatste zijn die haar blog zo beëindigt. Met een punt



(ja, ja zag je het, ik liet de punt weg. Ik maakte een statement.)
(want statements maken is cool)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten